dissabte, 13 de maig de 2017

Identitat i valors en l’educació

Des de la Delegació diocesana de Missions oferim el IV DIÀLEG MISSIÓ-COOPERACIÓ, amb el títol: Identitat i valors en l’educació.  

Us convidem a participar en aquest Diàleg per a escoltar, de la mà de professionals, els reptes educatius que van més enllà de l’aprenentatge. Parlar junts de la diversitat cultural, com estenem la solidaritat i la dificultat de transmetre el sentit de la responsabilitat als nostres alumnes.
Tenim l’oportunitat, dimarts 23 de maig, de poder oferir una taula de Diàleg amb persones implicades en l’educació per a parlar de la complexitat i dels elements que més han modificat el sentit de l’educació al món.

Per un món més lliure


L’accés i la qualitat a l’educació són factors determinats per a la igualtat d’oportunitats i per a la cohesió social en qualsevol país. 
Jeaneth Padilla i Marely Maldonado, directores d’escoles a Trujillo (Hondures), ens presenten la seva tasca no només en educació sinó també en integració social, benestar, ocupabilitat per a garantir un futur en entorns desfavorits.
Milers de menors són explotats a causa de la pobresa i la manca d’educació en el seu país. El treball infantil és un problema que preocupa a les institucions a favor dels drets de la Infància. La identificació de dificultats en la família, l’acompanyament als pares, i la motivació per a desenvolupar hàbits i aprenentatges necessiten d’humanitat i d’atenció cordial.
Combinar encertadament aspectes racionals i emocionals d’aquest projecte pedagògic.

Fundació Escola Cristiana de Catalunya


Juanjo Fernández, professor, escriptor i conferenciant, consultor pedagògic a la Fundació ens aproparà al Dret Universal a l’educació, de la identitat i valors en la proposta educativa integral i de l’harmonia vital entre fe i cultura. 
Educar
La tasca educativa inclou molts elements, però la missió especifica de l’educació continua sent la formació integral de la persona: nens i joves se’ls ha de garantir la possibilitat de desenvolupar les capacitats físiques, morals, intel·lectuals i espirituals pròpies, que els ajudi a aconseguir una harmonia vital entre fe i cultura.
La formació moral i l’educació religiosa afavoreix el desenvolupament de la responsabilitat personal i social contribuint al bé comú de la societat, aprofundeix en la cultura de país, en les seves arrels cristianes.

Educar és un mitjà per a poder evangelitzar. Evangelitzar és una oportunitat de poder educar.


"L’experiència de la Campanya Infantil que es porta des de fa 40 anys, és un exemple de que es pot educar en valors evangèlics sense necessitat de fer un proselitisme que pot crear repudi envers l’Església Catòlica. Pot estranyar que en un país que per Constitució declara que l’escola és laica, sens permeti entrar a l’escola estatal i tenir un espai de temps per oferir una explicació del contingut del valor que durant 7 setmanes els mateixos educadors es comprometran a presentar als seus alumnes. Una setmana, la sisena, es presenta a Jesús com a model del valor que s’està explicant. Cal lamentar que per l’educació pastoral tant pobre que reben els seminaristes molts d’ells son incapaços de descobrir el que l’Església ha d’aportar al mon de l’educació. I no parlo d’escoles catòliques sinó de la presència dels creients i el seu testimoni en el mon escolar. També de l’aportació de l’Església en l’educació del temps lliure, dels programes d’atenció als nens del carrer, etc." 
Mons. Lluís Solé Fa, Diòcesi de Trujillo (Hondures)

Us hi esperem dimarts 23 de maig a les 19:30h al Centre Tarraconense El Seminari.